Zadzwoń do nas
+48 71 79-67-360
ul. Zelwerowicza 18a
Wrocław
Napisz do nas
Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy z zakresu zaawansowanego wykorzystania aplikacji Excel, która umożliwi zwiększenie ergonomii pracy z arkuszem Excela oraz rozwiąże problemy spotykane podczas codziennej pracy zawodowej. Na szkoleniu omawiane są zaawansowane funkcje arkusza kalkulacyjnego, które pozwolą biegle analizować dane za pomocą narzędzi Ms Excel. Kurs przeznaczony jest dla osób już wykorzystujących w pracy arkusze kalkulacyjne Ms Excel, jak również dla tych, które chciałyby pogłębić i rozszerzyć swoją znajomość programu.
Na szkoleniu z Excela zaawansowanego poznasz m.in. w jaki sposób:
efektywnie przyspieszyć pracę z Excelem wykorzystując zaawansowane narzędzia i funkcje,
zastosować skróty klawiaturowe oraz wykorzystać „sztuczki i triki” Excela,
porównać tabele, szybko przenieść dane z tabeli do tabeli za pomocą funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO czy INDEKS i PODAJ.POZYCJĘ,
stworzyć zestawienie, podsumowanie i analizę danych z pomocą TABELI PRZESTAWNEJ,
tworzyć funkcje zagnieżdżone, tak aby uzyskać jak najlepsze efekty w obliczeniach,
wykorzystać formatowanie warunkowe do automatycznego zaznaczania całych wierszy arkusza, zaznaczać błędy na określony kolor, czy stworzyć automatyczne formatowanie danych,
tworzyć proste makropolecenia, a tym samym zautomatyzować żmudnie wykonywane czynności,
prezentować dane za pomocą zaawansowanych wykresów,
szybko i sprawnie łączyć dane z kilku arkuszy czy dokumentów za pomocą narzędzi i funkcji Excela,
szybko i sprawnie poprawiać błędy importowania danych np. z programu SAP.
Kursanci otrzymują materiały szkoleniowe w formie: Skryptu zawierającego opis narzędzi i funkcji omawianych podczas szkolenia, Skryptu ćwiczeniowego, który zawiera opis metod i rozwiązań „krok po kroku" wszystkich ćwiczeń praktycznych przerabianych na szkoleniu, Ćwiczeń praktycznych z Excela. Każde z ćwiczeń wykonywanych na szkoleniu jest przesyłane do kursantów drogą e-mailową. Ćwiczenia przesyłane do kursantów zawierają także rozwiązania pokazywane i przerabiane na szkoleniu.
Każdemu uczestnikowi zapewniamy także opiekę poszkoleniową. W okresie do 12 miesięcy od ukończenia szkolenia kursanci mogą kontaktować się z wykładowcą w celu zasięgnięcia porady konsultacyjnej. Kontakt z wykładowcą może nastąpić drogą e-mailową lub telefoniczną. Uczestnicy szkolenia mogą także umówić się na wizytę z trenerem w siedzibie naszej firmy.
Osoby uczestniczące w szkoleniach z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel dla zaawansowanych - poziom P2 otrzymują certyfikaty. Certyfikat potwierdza uczestnictwo w szkoleniu zorganizowanym przez firmę Akademia Komputerowa AkKom oraz nabycie umiejętności z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel na poziomie zaawansowanym.
Aby pomóc w wyborze szkolenia najbardziej dostosowanego do Waszych potrzeb wprowadziliśmy test, który pokaże, na jaki poziom szkolenia z Excela powinieneś(aś) się zapisać. Test sprawdza nie tylko poziom wiedzy z Excela, ale także bardzo dokładnie wskazuje jakie umiejętności (funkcje, narzędzia) Excela są potrzebne do szybkiego wykonywania przez Ciebie konkretnych zadań podczas codziennej pracy z arkuszami kalkulacyjnymi. Każda osoba, która wypełni test dostaje w odpowiedzi pełną analizę swoich umiejętności oraz diagnozę tych umiejętności, które powinna posiadać do wykonywania efektywnej pracy w Excelu.
Osoby, które zgłosiły swoje uczestnictwo, mogą przed szkoleniem przysłać na adres e-mail wykładowcy lub biura Akademii Komputerowej, pliki z Excela (dotyczące np. ich pracy), które chcieliby przerabiać w formie ćwiczeń. Trener przygotowuje wtedy ćwiczenia praktyczne oparte na specyficznych potrzebach kursantów, które pokazują różne sposoby rozwiązań z użyciem narzędzi i funkcji Excela.
Szkolenie ma formę praktycznych ćwiczeń traktowanych jako warsztaty komputerowe, połączonych z częścią wykładową. Każdy kursant ma do dyspozycji własne stanowisko komputerowe, na którym wykonuje ćwiczenia według wskazówek prowadzącego. Trener w części wstępnej szkolenia przeprowadza wywiad z uczestnikami szkolenia w celu poznania ich preferencji i potrzeb szkoleniowych. Dzięki temu wykładowca może przerobić takie ćwiczenia, które mają praktyczny wymiar dla kursantów i rozwiązują ich problemy dotyczące obsługi programu czy wykorzystania poszczególnych jego funkcji. Szkolenie jest prowadzone na programie Excel w wersji 2010, 2013 lub 2016. Rzeczywisty czas wykorzystany na nabywanie praktycznych umiejętności obsługi Excela, podczas 2 dni szkoleniowych, obejmuje 18 godzin lekcyjnych. W trakcie kursu przewidziano 15-minutowe przerwy na kawę i poczęstunek. Szkolenia z zaawansowanej obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel organizujemy w małych grupach ćwiczeniowych (do 10 osób).
Zmiana zakresu danych, automatyczne kopiowanie formuł w Tabeli, tworzenie funkcji w Tabelach
Tworzenie numerów seryjnych, dat z pominięciem weekendów, tworzenie własnych serii danych w celu zautomatyzowania wpisywania powtarzających się danych
Rozdzielanie i łączenie testów, wyodrębnianie tylko części tekstów, wyodrębnianie tylko cyfr z tekstu, zamiana kolejności wyrazów
Metody automatycznego zaznaczania i uzupełniania pustych komórek w zbiorach danych z wykorzystaniem narzędzia „Przejdź do - specjalnie”
Wykorzystanie narzędzia do: transpozycji danych, operacji arytmetycznych (dodaj, pomnóż) oraz do zmiany tekstu na liczbę - opcja niezbędna przy pracy ze zbiorami danych pobieranych z innych programów
Przygotowanie danych, wyjaśnienie błędów związanych z danymi, tworzenie tabeli przestawnej, wyjaśnienie elementów i metody obsługi tabeli przestawnej
Praktyczne przykłady wykorzystania tabeli przestawnej do tworzenia raportów i analiz (ćwiczenia na danych sprzedażowych, księgowych, finansowych, produkcyjnych). Posługiwanie się elementami tabeli przestawnej, poruszanie się po tabeli przestawnej. Odświeżanie danych. Sortowanie danych
Dodawanie danych do pola wierszy, dodawanie danych do pola kolumn, dodawanie danych do pola danych (wartości), dodawanie danych do pola filtru
Tworzenie obliczeń z grup danych na podstawie dat (np. tworzenie sum miesięcy, lat i kwartałów z dat), obliczenia po danych liczbowych (przedziały), grupowanie danych tekstowych
Metody i sposoby filtrowania danych zgromadzonych w tabeli przestawnej, wykorzystanie fragmentatorów do równoczesnego filtrowania wielu raportów tabel przestawnych, wielokrotne filtrowanie danych w tabelach przestawnych
Przedstawienie wyników tabeli przestawnej jako udziału procentowego: procent kolumn i procent wierszy, obliczanie wartości narastająco, obliczanie różnicy
Zastosowanie pól i elementów obliczeniowych do tworzenia własnych formuł w tabeli przestawnej
Zmiana wyglądu tabeli, zmiana układu tabeli przestawnej (konspektowy, tabelaryczny, kompaktowy), pokazywanie sum częściowych, powtarzanie etykiet wierszy (elementów) tabeli
Pokazywanie szczegółów – przenoszenie danych spełniających określone warunki do nowych arkuszy, tworzenie wielu stron raportu, w tym tworzenie wielu nowych arkuszy o określonych nazwach
Automatyczne przechodzenie z tabeli przestawnej do wykresu przestawnego, automatyczne tworzenie wykresów przestawnych, zmiana funkcji wykresów przestawnych, formatowanie wykresów przestawnych
Wykorzystanie macierzy danych, wykresów i fragmentatorów do tworzenia dashboardów z wieli połączonych raportów tabel przestawnych
Pobieranie danych zewnętrznych (pliki tekstowe, .xlsx, bazy danych), łączenie i konsolidacja danych zewnętrznych, tworzenie raportu na podstawie danych zgromadzonych w wielu tabelach
Zagnieżdżanie funkcji logicznych w celu określenia różnych warunków obliczania danych
Sumowanie danych z wykorzystaniem jednego i kilku kryteriów, sumowanie danych liczbowych po kryteriach tekstowych np. po pierwszej literze danego wyrazu lub części tekstu. Zliczanie ilości danych po kilku kryteriach.
Zagnieżdżanie funkcji porównywania w innych funkcjach. Porównywanie dwóch tabel. Metody uzupełniania danych pomiędzy tabelami z wykorzystaniem funkcji porównania. Porównywanie tabel po wierszach i po kolumnach z wykorzystaniem funkcji INDEKS i PODAJ POZYCJĘ. Połączenie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO z funkcją JEŻELI.BŁĄD i CZY.BŁĄD, w celu eliminacji błędów
Wykorzystanie zagnieżdżeń funkcji daty do odejmowania miesięcy i lat. Przekształcanie daty w formie tekstowej na datę w celu dokonania obliczeń. Obliczanie numeru tygodnia roku, obliczanie dni roboczych między datami, obliczanie dokładnej ilości miesięcy i lat między datami.
Łączenie i dzielenie tekstów, szybka zmiana wielkości liter, usuwanie zbędnych odstępów (zbędnych spacji), zamiana tekstu na liczbę, zamiana znaków w tekście, oddzielanie tekstów w celu ich wykorzystania w innych funkcjach
Wstawianie funkcji z użyciem (CTRL+SHIFT+ENTER), wykorzystanie funkcji tablicowych w celu eliminacji zbędnych obliczeń, zagnieżdżanie funkcji w innych funkcjach z wykorzystaniem obliczeń tablicowych
Wykorzystanie dwóch możliwości konsolidacji: według nagłówków kolumn lub według wierszy z pierwszej kolumny tabeli, pobieranie danych z różnych plików Excela z wykorzystaniem SUMY, ŚREDNIEJ i LICZNIKA, konsolidacja danych uwzględniająca wyświetlanie danych pochodzących z innych arkuszy i skoroszytów
Konsolidacja danych z różnych arkuszy i plików z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO
Nadawanie nazw zakresom, zmiana zakresu widoczności nazwy, obsługa menadżera nazw, usuwanie oraz korygowanie nazw
Zastosowanie nazw w obliczeniach z wykorzystaniem funkcji SUMA, ŚREDNIA, WYSZUKAJ.PIONOWO. Obliczanie danych poprzez nazwę pobieranych z innych arkuszy, wykorzystanie skrótu klawiaturowego F3 do wywoływania nazw
Sortowanie danych po kilku kategoriach, sortowanie danych od lewej do prawej (po wierszach)
Filtrowanie złożone, metody wykorzystywania filtrów zaawansowanych, tworzenie wartości unikatowych z pomocą filtrowania zaawansowanego
Sposoby ograniczenia wpisywania danych z użyciem opcji liczb, dat i długości tekstu, praktyczne przykłady użycia POPRAWNOŚCI DANYCH do ograniczenia ilości błędów w danych wpisywanych do arkusza
Listy rozwijane oparte na danych pochodzących z jednego arkusza, wykorzystanie list rozwijanych do ograniczenia błędów wprowadzania danych, wprowadzanie komunikatów wejściowych i alertów o błędach
Sposoby pobierania danych do list rozwijanych z innych arkuszy poprzez odwołania do nazwy, powiązania list rozwijanych z funkcjami
Poprawne przygotowanie danych do wykresów z zastosowaniem funkcji, modyfikacja zakresu danych w źródle danych wykresów
Przypisywanie drugiej osi do wykresu, zmiana danych na osi
Wstawianie elementów graficznych do wykresu np. loga firmy, umieszczanie własnych obiektów graficznych jako punktów wykresu, zmiana zakresu liczb na osiach
Opcje importu danych, zastosowanie i modyfikacje opcji narzędzia TEKST JAKO KOLUMNY w celu dokonania poprawnego importu danych pozbawionego błędów
Zastosowanie funkcji tekstowych do „oczyszczania” i naprawy danych, sposoby zamiany liczb przechowywanych jako tekst na liczby w celu umożliwienia dokonania obliczeń na danych, oczyszczanie danych ze zbędnych znaków, zamiana kropki na przecinek, likwidacja zbędnych odstępów w danych, szybkie usuwanie pustych wierszy z danych
Wstawianie dokumentów np. Worda do arkuszy Excela i odwrotnie
Otwieranie dokumentów z poziomu arkusza Excel, tworzenie nawigacji po dokumencie z wykorzystaniem hiperłączy
Wykorzystanie danych z arkusza Excela do tworzenia seryjnej korespondencji w programie Word
Formatowanie komórek z określonym tekstem, formatowanie dat, formatowanie liczb
Tworzenie histogramów (paski danych), dodawanie graficznych ikon do danych, tworzenie skali kolorów
Zaznaczanie wierszy z datami, które są sobotami i niedzielami oraz dniami wolnymi, zaznaczanie terminów i dat, które już minęły
Całkowite zablokowanie arkuszy przed możliwością edycji, blokowanie zawartości arkusza z możliwością dokonywania wpisów do wybranych komórek, zabezpieczanie formuł przed podglądem i przypadkową modyfikacją, ukrywanie arkuszy
Przypisywanie skrótu klawiaturowego do makra, tworzenie makr formatujących komórki i innych, zapisywanie makr w jednym skoroszycie i w obrębie całego programu Excel
Wywoływanie stworzonych makr, usuwanie i wywoływanie makr, przeglądanie kodu makr – prosta edycja
Dodawanie makr do elementów graficznych (przycisków, obrazów, kształtów)
Szkolenie ma formę praktycznych ćwiczeń traktowanych jako warsztaty komputerowe, połączonych z częścią wykładową.
Każdy kursant ma do dyspozycji własne stanowisko komputerowe, na którym wykonuje ćwiczenia według wskazówek prowadzącego.
Trener w części wstępnej szkolenia przeprowadza wywiad z uczestnikami szkolenia w celu poznania ich preferencji i potrzeb szkoleniowych. Dzięki temu wykładowca może przerobić takie ćwiczenia, które mają praktyczny wymiar dla kursantów i rozwiązują ich problemy dotyczące obsługi programu czy wykorzystania poszczególnych jego funkcji.
Szkolenie jest prowadzone na programie Excel w wersji 2010, 2013 lub 2016.
Rzeczywisty czas wykorzystany na nabywanie praktycznych umiejętności obsługi Excela, podczas 2 dni szkoleniowych, obejmuje 18 godzin lekcyjnych. W trakcie kursu przewidziano 15-minutowe przerwy na kawę i poczęstunek.
Szkolenia z zaawansowanej obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel organizujemy w małych grupach ćwiczeniowych (do 10 osób).
Akademia Komputerowa AkKom realizuje również szkolenia z obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel dla zaawansowanych w formie dedykowanej - „szytej na miarę” potrzeb i oczekiwań naszych Klientów.
W tym wypadku dostosowujemy się do Państwa zarówno w zakresie merytorycznym jak i technicznym. Dostosowujemy plan szkolenia oraz ćwiczenia szkoleniowe dokładnie pod oczekiwania i preferencje Klienta. Wykładowca zapoznaje się z zakresem Państwa pracy w Excelu i przygotowuje ćwiczenia praktyczne oparte na plikach wykorzystywanych w firmie Klienta. Dzięki takiemu zabiegowi wiedzę nabytą na szkoleniu kursanci mogą od razu, w sposób praktyczny, wykorzystać podczas pracy z arkuszami Excela w Państwa firmie.
Szkolenia tego typu organizujemy dla grup od 4 osób.
Aby dostosować także aspekty techniczne do Państwa preferencji, kursy mogą być prowadzone w naszych salach, w siedzibie Klienta, lub w preferowanej przez Klienta lokalizacji na terenie Polski lub poza jej granicami.
Dysponujemy przenośnym zapleczem szkoleniowym (laptopy), umożliwiającym dostosowanie się do preferencji Klienta, co do miejsca przeprowadzenia szkolenia.