Zadzwoń do nas
+48 71 79-67-360
ul. Zelwerowicza 18a
Wrocław
Napisz do nas
Szkolenie jest skierowane do osób, które już postawiły pierwsze kroki w programie Excel i chciałaby „iść dalej”, tzn. szybciej i sprawniej posługiwać się programem Excel, a co za tym idzie poznać dalsze metody obsługi tego programu.
Celem szkolenia jest:
ułatwienie i przyśpieszenie pracy z programem Excel
opanowanie operacji na większych zbiorach danych
sprawne tworzenie oraz formatowanie tabel
nabycie umiejętności wyodrębniania i układania danych
przyswojenie wiedzy dotyczącej zastosowania prostych funkcji oraz narzędzi
właściwy sposób prezentacji danych
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w postaci: skryptu zawierającego opis zagadnień poruszany na szkoleniu zestawu ćwiczeń do samodzielnego wykonania oraz zestawu ćwiczeń ze szkolenia wraz z rozwiązaniami
Każdy z kursantów będzie mógł skorzystać z opieki poszkoleniowej trwającej do 6 miesięcy po ukończeniu szkolenia.
Po zakończonym szkoleniu kursanci otrzymują certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w kursie zorganizowanym przez firmę AkKom oraz nabycie podstawowej wiedzy z zakresu obsługi Power Query w Excelu.
Przetestuj się! Jeżeli nie wiesz jaki poziom szkolenia z Excela wybrać. Test diagnozujący z Excela został stworzony w taki sposób, abyś mógł nie tylko przetestować swoją wiedzę, ale także zobaczyć, jakie umiejętności praktyczne z Excela są potrzebne do realizacji zadań wykonywanych w codziennej pracy. Osoby, które wypełnią test, dostają pełną analizę swoich potrzeb oraz diagnozę poszczególnych umiejętności z obszaru praktycznej obsługi arkusza Excel. Analiza w Excelu przesyłana jest na adres e-mail osoby, która wykonała test.
Osoby, które zapiszą się na szkolenie Efektywna praca w programie Excel mają możliwość przesłania do trenera drogą e-mailową zagadnień (plików) z zakresu swojej pracy na arkuszach kalkulacyjnych. Wykładowca, na ich podstawie, opracowuje ćwiczenia specjalnie dedykowane konkretnej osobie.
Szkolenie zostało zaprojektowane na jeden dzień (8 godzin lekcyjnych), tak aby każdy z kursantów szybko i sprawnie przyswoił umiejętność podstawowej obsługi programu Excel. Szkolenie w całości prowadzone jest na praktycznych przykładach, dzięki czemu przyswajana wiedza może być bez trudu wykorzystana w codziennej pracy.
Krótkie wprowadzenie tłumaczące podstawowe części programu, wprowadzające także do sprawnego poruszania się po programie
Metody poruszania się po arkuszu, przewijanie arkusza, powiększanie i pomniejszanie wielkości arkusza. Zaznaczanie poszczególnych komórek. Wytłumaczenie różnic w wyglądzie kursora myszki Excela
Nawigacja po komórkach z wykorzystaniem adresów komórek, przechodzenie do komórek przy użyciu paska nazw
Podstawowy zapis dokumentu Excela, zapisywanie kopii skoroszytu pod inną nazwą, zapisywanie skoroszytu w innych wersjach Excela. Wytłumaczenie różnic pomiędzy różnymi rozszerzeniami plików Excela (xls, xlsx, xlsm)
Zaznaczanie zakresów komórek, zaznaczanie komórek, które nie są obok siebie z użycie klawisza Ctrl
Zaznaczanie całych kolumn i wierszy w arkuszu. Zaznaczanie kilku kolumn lub kilku wierszy w arkuszu
Dodawanie nowych arkuszy, usuwanie arkuszy, zmiana nazwy arkusza, zmiana koloru karty arkusza, kopiowanie arkuszy, zmiana miejsca położenia arkusza
Wstawianie tekstu i liczb do komórek, wstawianie dat
Wykorzystanie klawisza DELETE oraz Backspace do usuwania danych z komórek
Wykonywanie operacji wstawiania i usuwania na pojedynczych wierszach i kolumnach oraz na kilku na raz wierszach i kolumnach, Usuwanie jednocześnie kilku kolumn i wierszy nie znajdujących się obok siebie
„Chowanie” poszczególnych kolumn lub wierszy, odkrywanie kolumn lub wierszy, znajdowanie miejsc ukrycia kolumn lub wierszy
Praktyczne wykorzystanie uchwytu wypełnienia w celu szybkiego wypełnienia danych
Szybkie zaznaczanie całych tabel, zaznaczanie wybranych kolumn i wierszy w obrębie tabeli
Usuwanie tylko zawartości komórek arkusza, usuwanie tylko formatowania arkusza, usuwanie jednocześnie zawartości i formatów arkusza
Kopiowanie i wklejanie danych w obrębie jednego arkusza, kopiowanie i wklejanie danych w obrębie kilku arkuszy, przenoszenie danych, także za pomocą skrótów klawiaturowych
Dodawanie formatu typu „zł”, „€”, pokazywanie liczb z dwoma miejscami po przecinku, pokazywanie liczb w „%”, zmiana formatu daty i godziny
Kopiowanie i wklejanie formatowania (wyglądu komórek), szybkie nadawanie tego samego wyglądu wielu zakresom komórek
Metody wstawiania formuł na arkusz, zastosowanie paska formuły do wstawiania formuł, korzystanie z przycisku autowypełniania celem szybkiego stworzenia dużej ilości formuł
Wstawianie na arkusz formuł dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia, praktyczne ćwiczenia związane z wyliczaniem wartości za pomocą formuł
Priorytety działań matematycznych, tworzenie obliczeń z kilkoma formułami, ćwiczenia z wykorzystaniem danych finansowych, produkcyjnych, sprzedażowych, itp.
Kopiowanie formuł w obrębie tego samego arkusza, kopiowanie formuł do innego arkusza, zmiana odwołań w formułach podczas kopiowania i przenoszenia danych, kopiowanie formuł bez zmiany odwołań do komórek
Edycja formuły, zmiana zakresów w formułach, różne sposoby poprawy odwołań
Najczęstsze błędy w obliczeniach (#ARG!, #DZIEL/0!, #NAZWA?), metody odszukiwania błędów w formułach, sposoby poprawy błędów w obliczeniach
Jak wykorzystać funkcję, rodzaje funkcji w Excelu
Metody wprowadzania funkcji na arkusz, edycja funkcji
Wykorzystanie funkcji SUMA do podsumowywań danych liczbowych znajdujących się w jednym wierszu lub kolumnie, kopiowanie funkcji z wykorzystaniem przycisku autouzupełniania
Wstawienie funkcji SUMA w innym wierszu i w innej kolumnie niż podsumowywane dane, poprawianie zakresów danych
Praktyczne zastosowanie blokady pierwszego wiersza i pierwszej kolumny arkusza
Obróbka danych do wydruku, drukowanie całego arkusza, wydruk tylko zaznaczonego zakresu na arkuszu, dostosowanie wydruku na stronę, dodanie numerów stron na wydruku
Szkolenie z obsługi arkuszy kalkulacyjnych dla początkujących zostało opracowane w taki sposób, aby kursanci, którzy posiadają już podstawy obsługi programu Excel, mogli poszerzyć swoją wiedzę o dodatkowe, niezbędne w codziennej pracy umiejętności.
Z tego względu szkolenie zostało zaprojektowane jako połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką. W trakcie kursu wykładowca nie tylko omawia wszelkie zagadnienia związane z pracą na arkuszach kalkulacyjnych, ale na bieżąco koordynuje wykonywane przez kursantów ćwiczenia. Taka forma szkoleniowa gwarantuje nabycie praktycznych umiejętności, które można wykorzystać natychmiast po ukończeniu kursu.
Aby ułatwić wykładowcy indywidualne podejście do każdego kursanta, szkolenia prowadzone są w małych, maksymalnie 10-osobowych grupach.
W trakcie szkolenia każdy uczestnik pracuje na własnym stanowisku komputerowym, natomiast wszystkie działania wykonywane przez trenera na arkuszach kalkulacyjnych, wyświetlane są na projektorze, tak, aby kursanci na bieżąco mogli śledzić zagadnienia omawiane przesz wykładowcę.
Kursanci otrzymują materiały szkoleniowe w postaci skryptów, a po szkoleniu również ćwiczenia wykonywane na kursie wraz z rozwiązaniami, w celu utrwalenia zdobytej wiedzy.
Szkolenie z obsługi arkuszy kalkulacyjnych dla początkujących trwa 8 godzin szkoleniowych, w trakcie których przewidziano 3 przerwy na poczęstunek (kawa, herbata, soki, ciastka).
Szkolenia prowadzone w Akademii Komputerowej AkKom mogą również przybierać formę dedykowaną, która pozwala na organizację szkolenia zamkniętego, w którym biorą udział pracownicy tylko jednej, zlecającej szkolenie, firmy. W opcji szkoleń dedykowanych możliwa jest także modyfikacja planu szkolenia pod kątem potrzeb i oczekiwań Klienta. Takie szkolenia organizujemy już od 5 zgłoszonych osób, również w siedzibie firmy Klienta na terenie całego kraju (zapewniamy sprzęt komputerowy – laptopy, rzutniki).
Wszyscy uczestnicy szkoleń Akademii Komputerowej objęci są sześciomiesięczną opieką poszkoleniową. W tym okresie każdy kursant może zwrócić się do wykładowcy z problemem w zakresie materiału omawianego na szkoleniu (kontakt e-mailowy, telefoniczny, konsultacje osobiste).