Zadzwoń do nas
+48 71 79-67-360
ul. Zelwerowicza 18a
Wrocław
Napisz do nas
Celem szkolenia jest nabycie podstawowych umiejętności z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel, a także utrwalenie już posiadanej wiedzy. Uczestnicy szkolenia poznają podstawy Excela oraz zapoznają się z możliwościami praktycznego wykorzystania arkusza kalkulacyjnego w codziennej pracy.
Podczas szkolenia dowiesz się jak:
wykorzystać arkusz kalkulacyjny Excel w codziennej pracy,
praktycznie wykorzystać podstawowe narzędzia Excela,
szybko i sprawnie stworzyć tabelę i ją sformatować,
wykorzystać proste formatowanie warunkowe do zaznaczania wybranych danych,
szybko dzielić teksty z użyciem narzędzia „Tekst jako kolumny”,
policzyć dane w Excelu wykorzystując formuły, poprawiać błędy w formułach,
wykorzystać funkcje SUMA, ŚREDNIA itp. do stworzenia szybkich obliczeń,
poprawnie zaokrąglać liczby do określonej ilości miejsc po przecinku z wykorzystaniem funkcji ZAOKR, tak aby obliczenia były poprawne,
szybko wybierać dane ze zbioru danych za pomocą filtrowania, stosować sortowanie danych,
tworzyć wykresy, które uatrakcyjnią przedstawianie danych,
poprawnie drukować dane zgromadzone na arkuszu Excel.
Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe w postaci: Przygotowanego przez specjalistów firmy AkKom skryptu, stanowiącego kompendium podstawowej wiedzy z obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel, Skryptu ćwiczeniowego "krok po kroku", w którym opisane są metody rozwiązywania zadań praktycznych przedstawianych na szkoleniu, Zestawu praktycznych ćwiczeń z Excela, wysyłanych na adres e-mail.
Po ukończeniu szkolenia z obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel na poziomie podstawowym, uczestnicy mają możliwość bezpłatnego kontaktu z wykładowcą w celu rozwiązania mogących pojawić się problemów podczas pracy na programie Excel. Opieka poszkoleniowa dla każdego uczestnika trwa przez 12 miesięcy od daty ukończenia szkolenia.
Po zakończonym szkoleniu kursanci otrzymują certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w kursie zorganizowanym przez firmę AkKom oraz nabycie podstawowej wiedzy z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel.
Przetestuj się! Jeżeli nie wiesz jaki poziom szkolenia z Excela wybrać. Pobierz przygotowany test z Excela. Wypełnij go, a w odpowiedzi dostaniesz pełną analizę swoich umiejętności, wraz ze wskazaniem, który z poziomów kursu Excel byłby najbardziej odpowiedni dla Ciebie.
Aby maksymalnie dostosować się do Państwa oczekiwań związanych ze szkoleniami, wprowadziliśmy możliwość przygotowania ćwiczeń szkoleniowych specjalnie dla Państwa. Każdy z kursantów, który zapisze się na szkolenie, może przesłać do naszych trenerów pliki z arkusza kalkulacyjnego Excel, zawierające specyficzne zagadnienia związane z Państwa pracą. Wykładowca na tej podstawie opracowuje ćwiczenia szkoleniowe, które pokażą Państwu sposoby użycia formuł i funkcji, dzięki którym będziecie mieli Państwo możliwość przyspieszenia i zoptymalizowania codziennej pracy na arkuszach kalkulacyjnych Excel.
Kurs oparty jest w dużym stopniu na ćwiczeniach praktycznych, stanowiących formę warsztatów komputerowych. Każdy moduł ćwiczeniowy jest poprzedzony krótkim wykładem tematycznym dotyczącym danego zagadnienia z obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel. Czas przeznaczony na naukę obejmuje 2 dni szkoleniowe (18 godzin lekcyjnych). Każdy uczestnik szkolenia ma do dyspozycji własne stanowisko komputerowe.
Czym jest arkusz, czym jest skoroszyt, komórka i adres komórki, kolumny i wiersze – do czego służą, jak je wykorzystać w pracy
Zapisywanie pustych skoroszytów, zapisywanie skoroszytów Excela w różnych formatach
Sposoby tworzenia nowych dokumentów w programie Excel, omówienie ich podstawowej funkcjonalności, tworzenie nowych dokumentów z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych
Sposoby i metody swobodnego poruszania się po skoroszycie, wykorzystanie prostych skrótów klawiaturowych do nawigacji po arkuszach Excela
Wyjaśnienie pojęcia czym jest zakres, sposoby zaznaczania komórek, zakresów komórek, szybkie zaznaczanie całych kolumn i wierszy, zaznaczanie wybranych komórek arkusza przy użyciu skrótów klawiaturowych, zaznaczanie całych tabel arkusza kalkulacyjnego
Poprawne wprowadzanie danych do komórek arkusza, wprowadzanie tekstów, dat i liczb, także z użyciem prostych skrótów klawiaturowych
Kasowanie danych z komórek arkusza, kasowanie danych z całych zakresów komórek arkusza, kasowanie danych z całych kolumn lub całych wierszy, kasowanie części tekstu lub liczby z komórki arkusza
Szybkie numerowanie tabel, tworzenie dużej ilości dat, tworzenie serii miesięcy i dni tygodnia
Proste kopiowanie danych, wklejanie danych do innych lokalizacji, kopiowanie całych kolumn i wierszy, kopiowanie zakresów komórek, zastosowanie narzędzia „Wklej specjalnie” do kopiowania tabel i wklejania ich zawartości w innych arkuszach, z zachowaniem rozmiarów kolumn
Wyrównanie danych w komórce, zmiana wielkości czcionki, tworzenie obramowań, nadawanie koloru tła komórek, zastosowanie narzędzia „Malarz formatu” do szybkiego kopiowania i wklejania formatowania komórek
Dodawanie i usuwanie wierszy oraz kolumn, zmiana rozmiaru kolumn i wierszy, zmiana rozmiaru całej grupy kolumn i wierszy, szybkie dostosowywanie rozmiarów wierszy i kolumn do danych zgromadzonych w komórkach, ukrywanie i odkrywanie wierszy i kolumn, przenoszenie i kopiowanie wierszy i kolumn Excela
Tworzenie obszarów scalonych, tworzenie zakresów scalonych, rozdział komórek scalonych
Cofanie poleceń z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych
Dodawanie i usuwanie arkuszy Excela, zmiana nazwy arkusza, zmiana koloru karty arkusza, kopiowanie i przenoszenie całych arkuszy do innych dokumentów
Tworzenie i zastosowanie obiektu Tabela
Zmiana formatu na waluty, zmiana formatu dat, nadawanie liczbom miejsc dziesiętnych, praca z oknem „Formatuj komórki”, skróty klawiaturowe niezbędne do szybkiego formatowania komórek, ustawianie tekstów zgromadzonych w tabelach pod różnym kątem, usuwanie formatowania
Proste zastosowanie formatowania warunkowego do zmiany koloru komórek, które zawierają liczby większe od konkretnej wartości, mniejsze od lub równe wybranej wartości, zastosowanie pasków danych formatowania warunkowego do uatrakcyjnienia arkusza
Zastosowanie narzędzia „Grupuj” do tworzenia grup wierszy i kolumn, omówienie funkcjonalności grupowania
Blokada górnego wiersza tabeli, blokada pierwszej kolumny arkusza
Prosty podział tekstu zgromadzonego w komórkach z wykorzystaniem narzędzia „Tekst jako kolumny”
Zastosowanie komentarzy, wstawianie komentarza do komórki, usuwanie komentarzy z komórek
Proste sortowanie danych od Ado Z, sortowanie danych po wybranych kryteriach, sortowanie dat, sortowanie danych po kolorach
Wybór danych spełniających określony warunek, zastosowanie „Autofiltra”, filtrowanie danych po kilku warunkach, wybór danych po liczbie, dacie i tekście
Omówienie zastosowania paska formuły, rozróżnianie, co jest wartością komórki, a co funkcją i formułą komórki
Omówienie podstawowych operatorów matematycznych (równe, dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, potęgowanie, pierwiastkowanie)
Budowa formuły, podstawowa zasada tworzenia formuły, tworzenie formuł: dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia, kopiowanie formuł
Omówienie podstawowych błędów w formułach, źródła błędów w formułach, sposoby korygowania błędów w formułach z użyciem paska formuły
Zastosowanie „Autosumy” do szybkiego zsumowania zakresu danych, kopiowanie funkcji SUMA
Zastosowanie funkcji ŚREDNIA, MINIMUM, MAXIMUM, zaokrąglanie liczb z wykorzystaniem funkcji ZAOKR, różne metody wyszukiwania i wstawiania funkcji
Proste „blokowanie” komórek z wykorzystaniem znaku $, zastosowanie „blokowania” komórek do obliczeń
Sprawdzanie „przebiegu” z zastosowaniem narzędzi „śledź poprzedniki” i „śledź zależności”
Proste wykorzystanie narzędzia „Szacuj formułę” do sprawdzania poprawności obliczeń i wykrywania błędów w obliczeniach
Przygotowanie danych do stworzenia wykresu, metody tworzenia wykresów, poprawne określenie źródeł danych niezbędnych do stworzenia wykresu, rodzaje wykresów w Excelu
Tworzenie wykresu: kolumnowego, liniowego, kołowego, zmiana zakresu danych wykresu, tworzenie wykresów z kilkoma seriami danych
Zamiana koloru wykresów, zmiana położenia legendy, dodawanie etykiet do wykresów, formatowanie czcionki, zmiana położenia osi, zmiana danych na osi
Wstawianie obrazów i różnych kształtów do arkusza Excela
Dodawanie numerów stron, dodawanie nagłówka i stopki do arkusza, zmiana skali wydruku, zmiana marginesów, dodawanie loga firmy, podgląd wydruku w Excelu
Drukowanie wybranych zakresów arkusza, drukowanie wybranych stron arkusza
Proste zabezpieczanie arkusza Excela przed edycją, zabezpieczanie arkusza hasłem
Kurs oparty jest w dużym stopniu na ćwiczeniach praktycznych, stanowiących formę warsztatów komputerowych.
Każdy moduł ćwiczeniowy jest poprzedzony krótkim wykładem tematycznym dotyczącym danego zagadnienia z obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel.
Czas przeznaczony na naukę obejmuje 2 dni szkoleniowe (18 godzin lekcyjnych).
Każdy uczestnik szkolenia ma do dyspozycji własne stanowisko komputerowe.
Szkolenia są prowadzone w małych grupach ćwiczeniowych (do 10 osób), co umożliwia indywidualne podejście do każdego uczestnika.
Kursy z podstaw obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel prowadzone są także w systemie zamkniętym, dla grup co najmniej 4 osobowych. Szkolenie w tym systemie może być zrealizowane w siedzibie firmy AkKom, w siedzibie Klienta lub w dowolnym miejscu przez Niego wskazanym.
Akademia Komputerowa AkKom posiada przenośne zaplecze szkoleniowe (laptopy), przez co może spełnić lokalizacyjne oczekiwania Klienta.