Zadzwoń do nas
+48 71 79-67-360
ul. Zelwerowicza 18a
Wrocław
Napisz do nas
Przyśpiesz swoją pracę w Excelu
nawet o
70%
Celem szkolenia jest pozyskanie umiejętności sprawnego i szybkiego posługiwania się programem Ms Excel. Uczestnicy szkolenia poszerzą swoją wiedzę z zakresu wykorzystania funkcji, a także analizy na dużych zestawieniach danych. Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób, które już pracują na programie Ms Excel, jak też dla tych, które zamierzają wykorzystywać Excela w swojej pracy.
Podczas szkolenia dowiesz się m.in.:
jak optymalnie wykorzystać narzędzia i funkcje Excela, a tym samym efektywnie przyśpieszyć pracę na arkuszu kalkulacyjnym,
jak wykorzystywać skróty klawiaturowe Excela,
jak tworzyć skomplikowane tabele,
jak sprawnie przyśpieszyć pracę na programie Ms Excel,
jak wykorzystać zaawansowane funkcje Excela,
jak tworzyć funkcje zagnieżdżone aby zoptymalizować ilość obliczeń,
jak porównywać tabele wykorzystując do tego funkcję WYSZUKAJ.PIONOWO,
w jaki sposób pracować na arkuszach powiązanych,
jak wykonać prostą analizę danych za pomocą tabeli przestawnej
Obszerne materiały szkoleniowe obejmują skrypt, zaiwierający opis narzędzi i funkcji Excela. Zestaw ponad 600 ćwiczeń praktycznych z zakresu Excela, wraz z instrukcjami "krok po kroku". Po szkoleniu każdy z kursantów otrzymuje także ćwiczenia praktyczne, wraz z rozwiązaniami, na swój adres e-mail.
W okresie do 12 miesięcy po ukończeniu szkolenia kursanci mogą korzystać z opieki poszkoleniowej. Każdy uczestnik szkolenia może skontaktować się z wykładowcą drogą telefoniczną, e-mailową bądź odbyć konsultacje z wykładowcą w siedzibie naszej firmy. Na potrzeby naszych kursantów uruchomiliśmy specjalny adres e-mail zapytanie@akkom.net.pl, gdzie można wysyłać zapytania poszkoleniowe.
Uczestnicy szkoleń „Obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel dla zaawansowanych - poziom P1” otrzymują certyfikaty. Certyfikat wydawany przez firmę Akademia Komputerowa AkKom potwierdza udział w szkoleniu oraz zdobycie niezbędnej wiedzy z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel.
Jeżeli nie jesteś pewien, na który z poziomów Excela chciałbyś się zapisać, wypełnij test. Test diagnozujący z Excela został stworzony w taki sposób, abyś mógł nie tylko przetestować swoją wiedzę, ale także zobaczyć, jakie umiejętności praktyczne z Excela są potrzebne do realizacji zadań wykonywanych w codziennej pracy. Osoby, które wypełnią test, dostają pełną analizę swoich potrzeb oraz diagnozę poszczególnych umiejętności z obszaru praktycznej obsługi arkusza Excel.
Osoby, które zapiszą się na szkolenie z Excela mają możliwość przesłania do trenera drogą e-mailową zagadnień (plików) z zakresu swojej pracy na arkuszach kalkulacyjnych. Wykładowca, na ich podstawie, opracowuje ćwiczenia specjalnie dedykowane konkretnej osobie. W ten sposób, kursanci mogą przećwiczyć i poznać metody rozwiązania konkretnych zagadnień z zakresu obsługi programu Excel.
Szkolenie ma formę warsztatów komputerowych. Kursanci poznają praktyczne zastosowania narzędzi i formuł Excela podczas ćwiczeń, które zostały opracowane specjalnie na potrzeby uczestników. Ćwiczenia realizowane podczas szkolenia mają wymiar praktyczny. Dzięki temu kursant efektywnie przyspiesza swoją pracę na programie Excel.
Dbając o Państwa komfort i wymagania oferujemy sprzęt komputerowy najwyższej klasy. Dla każdego uczestnika przeznaczone jest indywidualne stanowisko komputerowe. Istnieje także możliwość pracy w wersji polsko lub anglojęzycznej programu Excel. Szkolenie organizujemy w małych grupach (do 10 osób), co zapewnia duży komfort przyswajania wiedzy. Każdego dnia szkolenia przewidziane są 3 przerwy 15-minutowe na poczęstunek kawowy i drugie śniadanie.
Niestandardowe formatowanie arkusza danych, niezbędne do prawidłowej obsługi arkusza pod względem wizualnym usprawniającym pracę
Uzupełnianie komórek danymi w szybki sposób z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych, służących do formatowania
Zastosowanie narzędzia malarz formatu, tworzenie niestandardowych obramowań, szybkie dostosowanie wysokości wierszy i szerokości kolumn, tworzenie formatów niestandardowych np. „m2”, czy „kg”
Bardzo szybkie uzupełnianie pustych komórek z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych
Tworzenie własnych serii danych (powtarzających się danych) i sposoby ich wykorzystania, tworzenie dat bez weekendów, tworzenie niestandardowych numerów seryjnych
Kopiowanie tylko wartości komórek, kopiowanie i wklejanie tabel do innych arkuszy i dokumentów z zachowaniem ich formatów i wyglądu, zastosowanie „transpozycji” do szybkiej zamiany wierszy na kolumny i odwrotnie, wykonywanie prostych obliczeń arytmetycznych (mnożenia, dzielenia, dodawania i odejmowania) za pomocą narzędzia „Wklej specjalnie”
Grupowanie danych z wykorzystaniem narzędzia Grupuj do szybkiego i efektywnego ukrywania kolumn i wierszy
Tworzenie tabeli oraz listy, tworzenie baz danych z wykorzystaniem obiektu Tabela, wykonywanie szybkich obliczeń w Tabeli
Szybki podział tekstu znajdującego się w jednej komórce na wiele kolumn, dzielenie tekstów wraz z przenoszeniem ich do innych lokalizacji, rozdzielanie i łączenie części tekstów
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych do wprowadzania danych i zaznaczania danych, zawijania wierszy tekstu w komórkach, szybkiego tworzenia danych np. dzisiejszej daty, poruszania się po skoroszycie
Tworzenie „graficznych” formatów warunkowych. Formaty warunkowe wykorzystywane do dobrej wizualizacji danych zgromadzonych na arkuszach: formaty tekstu, liczb i dat. Formaty warunkowe z wykorzystaniem prostych funkcji: automatyczna zmiana koloru całych wierszy, automatyczne zaznaczanie wierszy z weekendami
Ograniczanie możliwości wpisywania nieprawidłowych danych, ograniczenia ze względu na poprawność liczb, dat i długości tekstu. Tworzenie prostych list rozwijanych
Tworzenie „graficznych komentarzy”, tworzenie prostej nawigacji po arkuszu z wykorzystaniem hiperłączy, automatyczne otwieranie innych plików za pomocą hiperłączy
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych do szybkiego tworzenia i modyfikowania funkcji, zmiana zakresów funkcji z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych
Praca z funkcjami i odwołaniami, wykonywanie obliczeń z wykorzystaniem blokowania komórek za pomocą skrótów klawiaturowych
Zastosowanie funkcji JEŻELI do obliczeń danych ze względu na konkretny warunek, zagnieżdżanie funkcji JEŻELI z funkcjami ORAZ i LUB
Wykorzystanie funkcji liczących do sumowania różnych zakresów ze względu na konkretne warunki, funkcje liczące z zastosowaniem zablokowania komórek, sumowanie danych spełniających wiele kryteriów
Wykorzystanie funkcji zaokrąglających, jako sposób zaokrąglania liczb, tworzenie funkcji zagnieżdżonych liczących już zaokrąglone dane
Proste dzielenie tekstu za pomocą funkcji, oddzielanie liter znajdujących się na początku i na końcu tekstu, szybkie łączenie tekstów za pomocą funkcji i z wykorzystaniem znaku "&", zamiana liter w komórkach z dużych na małe i odwrotnie z wykorzystaniem funkcji, zastosowanie funkcji TEKST do znajdowania dnia tygodnia i miesiąca, szybka zamiana liczb przechowywanych jako teksty na liczby
Dodawanie i odejmowanie dat, dodawanie i odejmowanie miesiąca i roku do daty, operacje na datach, w tym min. konstruowanie funkcji sprawdzających czy określona data już minęła
Proste zastosowanie funkcji do porównywania dwóch tabel i uzupełniania wartości z jednej tabeli do drugiej tabeli po wybranych kryteriach
Tworzenie funkcji zagnieżdżonych z wykorzystaniem „Wstaw funkcję”, zagnieżdżanie nowo poznanych funkcji w innych funkcjach, zagnieżdżanie funkcji tekstowych i daty w funkcjach logicznych,
Rodzaje błędów w obliczeniach, metody odszukiwania i poprawiania błędów, wykorzystanie narzędzia „Szacuj formułę” do sprawdzania poprawności obliczeń
Sprawdzanie zależności formuł z wykorzystaniem narzędzia zależności i poprzedników, „graficzne” przedstawienie przebiegu formuł i funkcji
Obliczenia tworzone na podstawie danych z innych arkuszy
Tworzenie obliczeń z danych znajdujących się w innych arkuszach z wykorzystaniem funkcji SUMA, ŚREDNIA i funkcji JEŻELI
Użyteczność nazw, definiowanie nazw, nadawanie nazwy zakresom komórek, tworzenie obliczeń z wykorzystaniem nazw, pobieranie danych do obliczeń znajdujących się w innych arkuszach za pomocą odwołania do nazwy
Przenoszenie danych z tabeli do tabeli z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO i odwołania do nazw
Zastosowanie sortowania do szybkiego ułożenia danych np. alfabetycznie, sortowanie danych po kolorach, sortowanie danych według dat, sortowanie danych po wielu kryteriach
Zastosowanie filtrowania do szybkiego odszukiwania danych, zastosowanie filtrów w tabelach, filtrowanie danych po wielu kryteriach, filtrowanie liczb, dat i tekstu
Filtrowanie danych po części tekstu, filtrowanie danych z użyciem znaku *
Przygotowywanie danych do zastosowania narzędzia sumy częściowe, tworzenie sum częściowych na posortowanych danych, tworzenie średnich częściowych
Obliczanie sum i średnich częściowych na podstawie kilku wybranych kryteriów
Wykorzystanie narzędzia tabeli przestawnej do analizy danych przedsiębiorstwa, tworzenia szybkich obliczeń i raportowania danych. Ćwiczenia na danych księgowych, finansowych, produkcyjnych
Przygotowanie danych do stworzenia tabeli przestawnej, tworzenie tabeli przestawnej, omówienie podstawowych elementów tabeli przestawnej: lista pól tabeli przestawnej, omówienie działania tabel przestawnych
Dodawanie danych do pól wierszy, kolumn, pola filtru i pola wartości, metody przestawiania danych dokonywanych w celu uzyskania prawidłowego zestawienia danych
Zastosowanie funkcji SUMA, ŚREDNIA, MIN i MAX do tworzenia obliczeń spełniających określone kryteria
Zmiana przedstawienia danych ze względu na określone grupy danych, tworzenie obliczeń ze względu na miesiące i lata, tworzenie przedziałów obliczeniowych
Poprawne przygotowanie danych do stworzenia wykresu, wybór właściwego wykresu do prezentacji danych: wykres kolumnowy, kołowy, liniowy i radarowy
Zmiana zakresu danych na wykresie, sposoby automatycznej zmiany danych wykresu z wykorzystaniem obiektu Tabela
Tworzenie wykresu złożonego, tworzenie wykresów z dynamicznymi danymi, wykresy porównujące zmienne
Dodawanie elementów graficznych do wykresu, zmiana prezentacji danych
Tworzenie graficznego przedstawienia hierarchii danych, procesu, schematów hierarchii organizacyjnych, relacji pomiędzy danymi
Metody importu danych z plików tekstowych i najczęstsze błędy pojawiające się w danych. Metody likwidacji błędów z pobranych danych
Konsolidowanie danych z użyciem narzędzia „Konsoliduj”, konsolidacja danych z wykorzystaniem SUMY i ŚREDNIEJ, konsolidacja danych po wierszach i kolumnach
Ochrona arkusza przed całkowitą modyfikacją, ochrona arkusza zezwalająca na kasowanie kolumn bądź wierszy
Ochrona skoroszytu przed możliwością skasowania arkuszy bądź zamiany widoku
Tworzenie graficznych nagłówków i stopek w Excelu, drukowanie wybranych obszarów arkuszy, drukowanie złożonych tabel
Szkolenie ma formę warsztatów komputerowych. Zajęcia składają się z części teoretycznej, która została wprowadzona w celu zapoznania się z zaawansowanymi funkcjami programu Excel oraz z części ćwiczeniowej, prowadzonej w trybie warsztatów komputerowych. Dla urozmaicenia szkolenia wprowadzono tryb „mieszania" części teoretycznej z praktyczną obsługą aplikacji Excel.
Kursanci poznają praktyczne zastosowania narzędzi i formuł Excela podczas ćwiczeń, które zostały opracowane specjalnie na potrzeby uczestników.
Ćwiczenia realizowane podczas szkolenia mają wymiar praktyczny. Dzięki temu kursant efektywnie przyspiesza swoją pracę na programie Excel. Ważnym elementem szkolenia są także „triki” pokazywane przez wykładowców.
Podczas części wstępnej szkolenia trener przeprowadza także wnikliwy wywiad z kursantami, aby poznać ich preferencje co do szkolenia i indywidualne potrzeby. Następnie te specyficzne potrzeby i uwarunkowania znajdują odzwierciedlenie w ćwiczeniach prowadzonych podczas szkolenia z Excela.
Uczestnicy szkolenia mają do dyspozycji własne stanowisko komputerowe.
Faktyczny czas wykorzystany na naukę wynosi 18 godzin lekcyjnych – w ciągu 2 dni szkoleniowych. Każdego dnia szkolenia przewidziane są 3 przerwy 15-minutowe oraz poczęstunek kawowy.
Szkolenie organizujemy w małych grupach (do 10 osób), co zapewnia duży komfort przyswajania wiedzy, tak mała grupa szkoleniowa pozwala lepiej rozwiązać kwestie nurtujące uczestników kursu.
Szkolenie „Obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel dla średniozaawansowanych - poziom P1” realizujemy także jako „szkolenie szyte na miarę” dla grup od 5 osób.
W tej formie realizacji szkolenia wykładowca dostosowuje program szkolenia wraz z ćwiczeniami do profilu pracy, specyficznych potrzeb i wymogów danej Firmy. Ćwiczenia praktyczne są opracowywane na podstawie arkuszy excelowych, na których pracuje Klient. Pozwala to na bardzo efektywne wykorzystanie praktycznej wiedzy z Excela, przyswojonej na szkoleniu, w codziennej pracy.
Szkolenia w takiej formie prowadzimy w naszych salach, w siedzibie Klienta lub w dowolnej lokalizacji na terenie Polski lub poza nią.
Firma Akademia Komputerowa AkKom posiada przenośne zaplecze szkoleniowe (laptopy), co pozwala na przeprowadzenie szkolenia w dowolnie wybranym przez Klienta miejscu.