Zadzwoń do nas
+48 71 79-67-360
ul. Zelwerowicza 18a
Wrocław
Napisz do nas
Szkolenia firmy AkKom są dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymagań Klientów, którzy mają pełną świadomość faktu, iż rozwój nowoczesnej firmy jest uzależniony od podwyższania potencjału zatrudnionych w niej pracowników. W związku z tym oferowane przez AkKom szkolenia mają charakter zindywidualizowany, zorientowany na Klienta. Jednocześnie są one kompleksowe, zawierające spektrum różnorodnych narzędzi służących zarówno diagnostyce specyficznych problemów danego Klienta, jak też zaprojektowaniu, zweryfikowaniu i przedstawieniu pakietu konkretnych rozwiązań tychże problemów. W szczególności posiadamy precyzyjne procedury szkoleniowe, które mają na celu dostarczenie Klientowi jak najwyższej jakości usług. Obejmują one każdy etap przygotowania, realizacji i weryfikacji procesu szkoleniowego. Odnoszą się one również do opieki nad Klientem po zakończeniu szkolenia.
Etap wstępny polega na rozpoznaniu profilu firmy, która zgłasza zapytanie ofertowe. Polega to na dokładnym poznaniu specyfiki firmy i jej organizacji pracy, w celu jak najlepszego określenia późniejszych potrzeb szkoleniowych oraz zdiagnozowania problemów, z jakimi najczęściej stykają się pracownicy podczas wykonywania codziennych obowiązków. Naszym zadaniem na tym etapie jest poznanie dokładnych oczekiwań Klienta, podczas spotkań, wywiadów, poprzez rozmowy telefoniczne,czy wymianę informacji drogą e-mailową. Zromadzone w ten sposób informacje zostaną wprowadzone do zbioru danych, poddawanych później dokładnej analizie według wybranych kryteriów. Bardzo często aranżujemy spotkania Klienta z wykładowcą, który będzie prowadził szkolenie, aby wypracować rozwiązania satysfakcjonujące Klienta, co do przeprowadzanego szkolenia. Wykładowca podczas takich spotkań, dzięki swojemu profesjonalizmowi i doświadczeniu, może ułatwić zdiagnozowanie trudnych sytuacji, które następnie są omawiane i rozwiązywane podczas szkolenia. W niektórych przypadkach konieczną procedurą mającą na celu rozpoznanie określonych potrzeb szkoleniowych Klienta, jest dokonanie analizy dokumentacji firmy w celu lepszego poznania oczekiwań Klienta dotyczących przyszłych zagadnień i ćwiczeń przeprowadzanych na szkoleniu, tak aby kursanci jak najlepiej przyswoili wiedzę potrzebną im do podniesienia kwalifikacji zawodowych i zwiększenia efektywności pracy.
Na etapie przygotowawczym dokonujemy wstępnego rozpoznania potrzeb szkoleniowych Klienta. Dzięki temu możemy opracować zindywidualizowaną ofertę szkoleniową, która zawiera tematykę szkolenia oraz wstępny plan szkolenia. Oferta obejmuje także szczegóły techniczno-organizacyjne szkolenia, jak również propozycje oferty cenowej. Po zaakceptowaniu całościowej oferty przez Klienta, a w szczególności wstępnego planu szkolenia, przystępujemy do opracowania zindywidualizowanego, ściśle dopasowanego do wymogów i potrzeb Klienta, planu szkolenia. Przystąpienie do opracowywania zindywidualizowanego planu szkolenia może nastąpić tylko i wyłącznie po podpisaniu umowy szkoleniowej przez Klienta.
Najważniejszym elementem jest identyfikacja potrzeb szkoleniowych. Składa się ona z następujących części składowych: diagnozy, a następnie analizy potrzeb szkoleniowych. Diagnoza obejmuje nie tylko kluczowe problemy firmy w kontekście celów szkolenia, ale również potrzeby szkoleniowe konkretnych pracowników delegowanych na szkolenie. W związku z tym należy postawić i znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: jakie umiejętności powinny posiadać osoby szkolone aby bezpośrednio przyczyniać się do realizacji celów firmy? W jakim stopniu pracownicy posiadają te umiejętności? Czy i jakie występują różnice pomiędzy posiadaną a oczekiwaną wiedzą? Za pomocą jakich narzędzi (testy, wywiady, analiza dokumentacji i inne) można te problemy zbadać? Jakich efektów szkoleniowych oczekuje Klient? Diagnoza kluczowych elementów szkoleniowych potrzeb Klienta może nastąpić za pomocą: konsultacji, wywiadów, ankiet diagnostycznych, testów kompetencyjnych, ważna jest także analiza procesów organizacyjnych w celu określenia kluczowych problemów organizacyjnych, jak i problemów konkretnych grup pracowniczych. W wyniku diagnozy pozyskujemy niezbędne dane, które następnie zostają poddane procesowi analizy.
Analiza potrzeb szkoleniowych ma na celu ustalenie poziomu już posiadanych umiejętności pracowników w stosunku do tych, które powinni posiadać. Dzięki temu możemy sprecyzować, w jakie konkretne kompetencje powinni zostać wyposażeni kursanci podczas szkolenia. Przez to możemy określić pożądane efekty szkolenia, a firmie Klienta pomóc osiągnąć cele, jakim szkolenie powinno służyć. Przy analizie danych uwzględniamy takie kwestie jak: specyficzne cele jakie stawia sobie konkretna organizacja, umiejętności i kwalifikacje konieczne na danym stanowisku pracy, obecne i przyszłe potrzeby rozwojowe pracowników (przyszły zasób kompetencji). Analizy dokonujemy poprzez wyniki uzyskane z narzędzi wykorzystanych w części diagnostycznej. Ważnym elementem tej analizy są opracowane przez ekspertów firmy AkKom testy diagnostyczne, których zasadniczym celem jest określenie aktualnej wiedzy i umiejętności pracowników. Testy mają dwojakie cele: pierwszym jest zbadanie stopnia posiadanej wiedzy, drugim zakwalifikowanie na podstawie wyników testu danego kursanta do grupy szkoleniowej o określonym stopniu trudności. Wyniki testów, mające praktyczny wymiar, są przekazywane firmie Klienta, jako informacja zwrotna, co umożliwi mu lepsze planowanie szkoleń zawodowych. Końcowym etapem analizy jest ustalenie głównych celów szkolenia i metodyki prowadzącej do ich osiągnięcia. Istotne jest też ustalenie posegregowanych pod względem posiadanych umiejętności grup szkoleniowych pracowników. Klientowi przedstawia się również opracowane, oczekiwane efekty szkolenia w kontekście jego celów.
W początkowym etapie procesu realizacji szkolenia opracowujemy zindywidualizowany plan, który zawiera szczegółowe informacje dotyczące zagadnień tematycznych poruszanych na szkoleniu. Plan ten zawiera elementy koniecznej dla Klienta wiedzy, które zostały określone podczas spotkań na etapie wstępnym i wypracowane na etapie przygotowawczym. Są to zagadnienia (elementy teorii i ćwiczenia praktyczne) ściśle dostosowane do potrzeb i oczekiwań Klienta. Zostały one wprowadzone do programu szkolenia w wyniku wcześniejszej diagnozy i analizy potrzeb szkoleniowych, według ustalonych kryteriów, wskutek zastosowania konkretnych narzędzi dobranych do specyficznych potrzeb Klienta i rodzaju organizacji. Precyzujemy tutaj tematykę poszczególnych bloków szkoleniowych, dobieramy również konkretne ćwiczenia w kontekście założonych celów szkoleniowych. W planie tym zamieszczamy również konkretne kluczowe kwestie istotne z punktu widzenia interesu organizacji, które mają za zadanie odpowiedzieć na problemy konkretnych grup pracowniczych. W planie szkolenia w dużej mierze kładziemy nacisk na realizację wcześniej ustalonych, w wyniku analiz i ekspertyz, priorytetowych zagadnień, które będą miały największy wpływ na podniesienie kwalifikacji pracowników, a tym samym zwiększenie efektywności ich pracy.
Na tym etapie realizacji kursu ustalamy także termin szkolenia oraz termin oddania raportu poszkoleniowego, zawierającego ocenę przeprowadzonego szkolenia.
Opracowujemy lub modyfikujemy także narzędzia weryfikacyjne efektywności szkolenia. Selekcjonujemy również ewaluacyjne narzędzia oceny szkolenia. Na życzenie Klienta lub w wyniku wcześniejszych analiz i ekspertyz dokonujemy badań problemów organizacyjnych bądź innych, w danej firmie, i wybieramy do nich adekwatne metody badawcze.
Następnie przystępujemy do realizacji właściwej części szkoleniowej. Podczas kursu przedstawiamy uczestnikom materiały szkoleniowe, które zostały dostosowane specjalnie do specyfiki pracy szkolonej firmy. Obejmują one kwestie stanowiące wynik wcześniej dokonanych analiz. W trakcie szkolenia omawiamy zagadnienia, które mają za zadanie pokazanie kursantom możliwych wariantów rozwiązań ich problemów związanych z wykonywaniem codziennej pracy, a jednocześnie dają podstawy do zwiększenia ich konkretnych umiejętności, a co za tym idzie podniesienie kwalifikacji zawodowych.
W końcowej części szkolenia, uczestnicy otrzymują do wypełnienia ankiety weryfikujące jakość przeprowadzonego szkolenia. Ankiety ewaluacyjne zawierają konkretne kryteria, do których kursanci odnoszą się oceniając szkolenie.
Po ukończeniu szkolenia, każdy z kursantów otrzymuje certyfikat potwierdzający uczestnictwo w kursie oraz nabycie konkretnej wiedzy i pozyskanie określonych umiejętności.
Po zakończonym szkoleniu przystępujemy do jego oceny, która stanowi kolejny etap procedury szkoleniowej. Dokonujemy analizy wyników otrzymanych ankiet ewaluacyjnych i ankiet oceniających efektywność szkolenia. W zależności od formy szkolenia, na podstawie analizy wyników sporządzamy raport zawierający kluczowe informacje (określone dane statystyczne oraz ich interpretacja), które dotyczą najważniejszych aspektów związanych z przeprowadzonym szkoleniem. Raport taki zostaje przesłany do Klienta. Na jego życzenie może być on omówiony i opatrzony stosownym komentarzem, na ustalonym spotkaniu, w stosownym terminie dla obu stron.
Procedura szkoleniowa firmy AkKom obejmuje również opiekę poszkoleniową w okresie do 3 miesięcy po terminie ukończenia szkolenia. Etap ten zawiera dwie formy: konsultacje oraz doradztwo. Każdy kursant może skontaktować się z wykładowcą e-mailowo lub telefonicznie oraz bezpośrednio w siedzibie firmy AkKom, w celu uzyskania dodatkowej porady.