Centrum Antymobbingowe AkKom
Usługi w Centrum Antymobbingowym
Celem działalności Centrum Antymobbingowego prowadzonego przez naszą firmę jest dostarczanie usług, które pozwolą Państwu przeciwdziałać mobbingowi w swoim miejscu pracy oraz na niwie prywatnej.
Dzięki szkoleniom antymobbingowym organizowanym przez nasze Centrum, zapoznajemy Klientów z problematyką mobbingu, umożliwiając im szybką diagnozę zagrożenia mobbingiem oraz skuteczną interwencję w celu nie dopuszczenia do rozwoju mobbingu w firmie Klienta.
Centrum Antymobbingowe zajmuje się:
- wdrażaniem polityki antymobbingowej w firmach i organizacjach
- opracowywaniem procedur i instrumentów związanych z polityką antymobbingową
- opracowywaniem Ramowych Programów Antymobbingowych dla firm i instytucji
- tworzeniem komisji antymobbingowych i opracowywaniem procedur sankcjonujących ich działanie
- prowadzeniem badań i ekspertyz sytuacji interpersonalnej w kontekście problematyki mobbingu
- konsultacjami i usługami doradczymi w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
- mediacjami w sytuacji konfliktu
- diagnostyką sytuacji interpersonalnej
Szkolenia w Centrum Antymobbingowym
W ramach centrum Antymobbingowego prowadzone są także następujące szkolenia:
- Mobbing w miejscu pracy - przeciwdziałanie i rozwiązywanie konfliktów
- Przeciwdziałanie mobbingowi w organizacji - szkolenie dla kadry kierowniczej
- Szkolenie antymobbingowe dla pracowników
- Kształtowanie polityki antymobbingowej w organizacji
- Szkolenie dla komisji antymobbingowych
- Warsztaty prawne z zakresu przeciwdziałania mobbingowi
Forma szkoleń
Centrum Antymobbingowe może prowadzić szkolenia w formie:
- otwartej – szkolenia przeznaczone dla wszystkich osób zainteresowanych problematyką mobbingu; odbywają się w siedzibie naszej firmy w określonych terminach.
- „szytej na miarę” - szkolenia zamknięte, dedykowane danej firmie z uwzględnieniem jej specyfiki pracy, oczekiwań i potrzeb szkoleniowych.
Forma szkoleń „szytych na miarę” zakłada wcześniejszy kontakt z Klientem i maksymalne dostosowanie planu szkolenia do jego potrzeb.
Plan i ramy organizacyjne szkolenia mogą podlegać modyfikacjom w następujących obszarach:
- w zakresie merytorycznym:
- włączenie specyficznych dla profilu firmy Klienta zagadnień,
- ustalenie grupy docelowej odbiorców szkolenia – kardy kierownicze czy pracownicy,
- w zakresie organizacyjnym:
- wybór formy szkolenia – wykład, warsztaty, prezentacja multimedialna,
- wybór czasu, miejsca i daty szkolenia.
Szkolenia w zależności od ich formy odbywają się:
- w salach szkoleniowych naszego Centrum Antymobbingowego we Wrocławiu,
- w siedzibie firmy Klienta,
- w dowolnie wskazanym przez Klienta miejscu w kraju lub za granicą.
Grupy szkolone w zależności od rodzaju szkolenia mogą liczyć od kilku do kilkudziesięciu osób. Mogą mieć formę:
- wykładu obejmującego całość omawianych na szkoleniu zagadnień,
- wykładu połączonego z warsztatami (ćwiczenia w grupach, case study),
- wykładu połączonego z prezentacją multimedialną,
- krótkiej prelekcji wprowadzającej w problematykę mobbingu.
Szkolenia antymobbingowe, w zależności od celów szkolenia, mogą trwać od jednej do kilkunastu godzin.
Dla dużych grup pracowników możemy zorganizować krótkie, 1- lub 3-godzinne szkolenia w postaci wykładu wprowadzającego do problematyki mobbingu.
Szkolenia przewidziane dla kadr kierowniczych, ze względu na specyficzną funkcję personelu zarządzającego w przeciwdziałaniu mobbingu, powinny trwać przynajmniej 8 godzin i obejmować część wykładową oraz warsztatową.
Certyfikaty
Każdy uczestnik naszych szkoleń otrzymuje imienny certyfikat, będący potwierdzeniem ukończenia kursu oraz zdobycia odpowiednich kwalifikacji. W przypadku szkoleń przeprowadzanych dla dużych grup pracowników wystawiamy certyfikat dla firm z adnotacją o tematyce szkolenia.
Certyfikaty są wydawane na podstawie wpisu do Ewidencji Instytucji Szkoleniowych (nr. 2.02/00022/2006).
Materiały szkoleniowe
Każda z osób uczestniczących w szkoleniu w zależności od tematyki szkolenia otrzymuje szereg materiałów dydaktycznych, które są przekazywane w formie:
- skryptów opracowanych przez naszych specjalistów, które zawierają omówienie zagadnień szkoleniowych,
- ćwiczeń w formie case study,
- materiałów informacyjnych.
Wykładowcy
Nasi trenerzy to osoby o wysokich kwalifikacjach zawodowych, posiadające również kilkuletni staż trenerski i doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Zatrudniani przez nas specjaliści posiadają również odpowiednie kompetencje, pozwalające im na przeprowadzenie diagnozy sytuacji mobbingowej w firmie Klienta, a także świadczenie usług doradczych.